Ciepłe ramki dystansowe gratis

Kup do domu okna DOMEL i odbierz ciepłe ramki dystansowe w kolorze czarnym

Ramki dystansowe i ich rodzaje

Ramki dystansowe to elementy widoczne pomiędzy taflami szkła szyby zespolonej. Są niezbędne przy produkcji szyb zespolonych, tworzą odstęp między szybami. Ramki dystansowe mogą być wyprodukowane z aluminium, ze stali ocynkowanej, ze stali nierdzewnej oraz z tworzywa sztucznego.

 

Ciepłe ramki dystansowe powstanie

Krawędzie szyb zespolonych są od siebie oddzielone i połączone materiałami o znacznie wyższej przewodności cieplnej. Powstaje w ten sposób mostek cieplny umożliwiający przepływ energii od ciepłej szyby wewnętrznej do zimnej zewnętrznej, czego następstwem może być kondensacja pary wodnej na powierzchni szyby, zwłaszcza w pomieszczeniach o zbyt dużej wilgotności. Aby rozwiązać ten problem rozpoczęto poszukiwania nowych technologii, a także materiałów umożliwiających opracowanie ramki o zmniejszonej przewodności cieplnej. W ten sposób otrzymano nowe rozwiązanie nazywane „ciepłą ramką”.

 

Właściwości ciepłych ramek dystansowych

Ciepłe ramki do ramki dystansowe międzyszybowe wyprodukowane z tworzywa sztucznego.

Najważniejszymi cechami ciepłej ramki jest przewodnictwo cieplne oraz dobra izolacja. Zimą ciepłe ramki zapobiegają wydostawaniu się ciepła, a latem przenikaniu gorącego powietrza do chłodnych pomieszczeń. Dzięki ciepłej ramce uzyskamy zatem maksymalne współczynniki przenikania ciepła (Uw). Okna wyposażone w szyby zespolone z ciepłą ramką są energooszczędne, pozwalają na ograniczenie kosztów ogrzewania oraz spełniają wymogi budowlane i standardy dotyczące domów pasywnych.

 

Zalety ciepłych ramek
– minimalizują kondensację pary wodnej na brzegach szyb, jednocześnie poprawiając atrakcyjność okien oraz ich trwałość. Wilgoć, która często gromadzi się na listwach przyszybowych prowadzi do powstania pleśni i grzybów;
– łagodzą zjawisko mostków termicznych w oknach, a co za tym idzie zwiększają odczuwalna temperaturę w pobliżu okna;
– redukuje ryzyko związane z samoistnym pękaniem szyb, które może być spowodowane dużą różnicą temperatur na powierzchni szyby.